shortlease

Van auto wisselen. Wat zijn de mogelijkheden?

Eens komt er een tijd dat je een andere auto wil. Of je nu je auto al jaren hebt of dat je al na een korte tijd uitgekeken bent en je iets mooiers hebt gezien, het kiezen van een nieuwe auto blijft lastig. De auto moet maar net aan je wensen voldoen en binnen je budget passen.

Auto leasen

Een auto leasen is voor veel mensen een mooie oplossing. Je kunt met het leasen van een auto namelijk een nieuwe auto rijden en je betaald een vast maandbedrag. Dit is inclusief belasting, verzekering, onderhoud en reparatie. Zo weet je altijd hoeveel je per maand kwijt bent aan je auto. Naast normale lease heb je ook shortlease. Dit is hetzelfde als normale lease, maar dan voor een kortere tijd. Zo zit je niet vast aan een lang contract. Voor veel mensen ideaal dus!

Nieuwe auto kopen

Als je liever meteen een nieuwe auto wil bezitten en je geen gezeur wil hebben, dan ga je natuurlijk voor een nieuwe. Een nieuwe auto kun je vinden bij een autodealer. Vaak zijn autodealers gespecialiseerd in één merk of een klein aantal merken. Zo onderscheiden ze zich en kunnen ze de beste service verlenen voor mensen die op zoek zijn naar specifiek dat merk. Ga daarom eens langs bij een autodealer of kijk rond op het internet. Als je weet wat je wil, maak dan een afspraak voor een proefrit en misschien rijd je diezelfde dag nog wel weg met jouw nieuwe auto.

De kosten

Of je nu een nieuwe of tweedehandse auto koopt, er zullen altijd kosten aan verbonden zijn. Als het niet reparaties zijn, dan is het wel onderhoud of kosten aan brandstof, wegenbelasting en verzekering. Hier zul je rekening mee moeten houden. Rijd je bijvoorbeeld minimaal 30.000 kilometer op jaarbasis? Dan is een diesel interessanter dan een benzine. Wil je de kosten zo laag mogelijk houden, kies dan voor een kleinere en lichtere auto die ook nog eens zuinig is. Als je de kosten voor lief neemt en veel kilometers maakt en daarom in comfort wil reizen, dan zul je eerder naar een sedan of SUV kunnen kijken in het luxe segment.

motor verzekeren

Op vakantie met de motor

Als je een motor hebt, heb je vast wel eens gedacht aan een vakantie met de motor. Jij, de motor, de wind en de weg alleen. Of natuurlijk samen met anderen. Het is vaak een geromantiseerd idee. Niet gek ook, want het is enorm leuk avontuur. Stap de motor op en ga ervoor. Maar voordat je dat doet, moet je wel even rekening houden met een aantal dingen. Daar gaan we:

Formele zaken op orde

Voordat je met de motor op vakantie wil gaan, of überhaupt motor wil rijden op de openbare weg, moet je je motor verzekeren. Dit is erg belangrijk, omdat dit verplicht is. Je moet minimaal een WA motorverzekering hebben, omdat je wettelijk aansprakelijk gesteld moet kunnen worden wanneer je schade toebrengt aan medeweggebruikers of andere voertuigen. Natuurlijk wil je niet onnodig veel betalen en daarom alleen verzekeren voor hetgeen waar jij gedekt voor wil zijn. Je kunt daarom kiezen voor een goedkope motorverzekering of de dekking verlagen. Het is helemaal aan jou.

Als je je motorverzekering helemaal op orde hebt, moet je er ook voor zorgen dat je je wegenbelasting hebt betaald. Je wil namelijk niet dat je motor wordt afgenomen als je op weg naar je vakantie wordt staande gehouden door de politie wegens belastingachterstand. Als je deze formele zaken op orde hebt kun je de leuke stappen ondernemen met betrekking tot je vakantie. Zorg er daarnaast ook voor dat je paspoort geldig is – minimaal gedurende de vakantie – en vraag anders op tijd een nieuw paspoort aan.

Benodigdheden voor de motor

Zoals je weet kun je niet zoveel spullen meenemen op de motor. Dit maakt de keuze voor wat je allemaal meeneemt op vakantie wat lastiger. Je moet daarom ook keuzes maken in wat je wel en niet belangrijk vindt om mee te nemen. Gelukkig bestaan er voor deze situaties handige koffers die je achterop je motor kunt bevestigen en zo meer bagageruimte creëert.

Zorg ervoor dat je motor op technisch vlak in orde is voordat je vertrekt. Je wil niet met pech langs de weg komen te staan en gewoon met een veilig gevoel rijden tijdens je vakantie.

Als je op vakantie gaat met de motor heb je qua kleding gelukkig niet veel nodig. Kleding vraagt vaak de meeste ruimte in een koffer. Je hebt je motorkleding aan tijdens het motorrijden en voor de rest van de tijd hoef je slechts een paar kledingstukken extra mee te nemen. Neem ook vooral kleine spulletjes mee. Kleine verzorgingsmiddelen, zoals een kleine tube tandpasta, een kleine tandenborstel en een mini deo zijn hiervoor ideaal.

Rijinstructeur worden

Een paar jaar geleden is de leeftijdsgrens dat je auto rijles mag nemen gedaald naar 16,5. Vroeger was dit pas vanaf 18 jaar maar tegenwoordig mag dit dus al vanaf 16,5 jaar. Een aantal mensen vinden het eng om al zo jong te beginnen met rijlessen maar voor het meerdere deel geldt dat ze gelijk vanaf 16,5 jaar of 17 jaar van start gaan. Dit zorgt er natuurlijk voor dat er opeens veel meer vraag is naar rijlessen en de rijscholen krijgen het er maar druk mee. Veel rijscholen hebben te weinig personeel en zijn dus op zoek naar mensen die hun kunnen helpen

Opleiding voor rijinstructeur

Er zijn verschillende bedrijven waar je een cursus of opleiding kunt doen om rijinstructeur te worden. Veel mensen onderschatten hoe leuk een baan als rij instructeur eigenlijk wel niet is. Het is een afwisselende baan, geen één dag is hetzelfde. Je leert elke dag weer nieuwe mensen kennen en je kan zelf je werktijden bepalen. Je kan natuurlijk bij een bedrijf in loondienst gaan maar je kan ook een eigen rijschool beginnen. Er zijn drie soorten studievarianten waar je uit kan kiezen. De eerste optie om tot rijinstructeur opgeleid te worden is klassikale lessen. Dan moet je 1 of 2 keer per week naar school. Dit kan overdag, in de avonduren of zelfs op de zaterdag als je dat zou willen. Je wordt goed begeleid met een eigen mentor. Hou je er nou wat minder van om 1 of 2 keer per week naar school te gaan of heb je weinig tijd dan is E-learning wel iets voor jou! Met e-learning bepaal je zelf waar en wanneer je leert. Je krijgt alle lesstof op je laptop en je maakt ook de toetsen online. Je mag dus ook helemaal zelf bepalen hoe lang je erover doet en in welk tempo je te werk gaat.

Verkeersregelaar

Als je er nou wat minder van houdt om in de auto te zitten maar liever zelf op de weg staat dan is de opleiding verkeersregelaar misschien wel iets voor jou. Bij werk aan de weg of andere obstakels sta jij klaar om ervoor te zorgen dat iedereen veilig op de weg kan rijden. In een vierdaagse opleiding worden alle kneepjes van het vak aan jou geleerd. Je leert niet alleen de basisregels, maar ook handige skills zoals het gebruik van een portofoon en het omgaan met lastige situaties, zoals boze bestuurders. Na vier dagen is het dan tijd voor het echte examen. Je wordt beoordeeld door een politieagent. Als je hier voor slaagt ben je officieel verkeersregelaar.

Startende zelfstandige in de bouw

Wanneer je ondernemer bent, komt er wel eens wat bij kijken om jouw onderneming van de grond te krijgen. Het verschilt daarbij ook heel erg in welk vakgebied jouw onderneming valt. Als communicatie of marketing ondernemer, heb je andere benodigdheden nodig dan wanneer je in de bouw een onderneming begint. Bij marketing en communicatie moet jij een goed werkende laptop hebben en goed bereikbaar zijn zodat je gemakkelijk kan schakelen. En eigenlijk al jouw werkzaamheden bevinden zich online. Maar wanneer jij een onderneming begint in de bouw, dan heb je juist andere benodigdheden nodig.

 

Gereedschap dat lang mee gaat

Het is natuurlijk belangrijk wanneer jij de bouw in gaat, dat je wel het juiste gereedschap hebt. En dat je uiteraard ook over alles beschikt zelf. Niets zo onhandig, en misschien ook wel een beetje slordig, wanneer je aan het werk bent bij een klus en je hebt het juiste gereedschap niet en je kan niet verder werken. Je wilt natuurlijk door en de klus zo goed en snel mogelijk afronden. Dan moet je er ook voor zorgen dat je het juiste gereedschap hebt.

 

Ook is het erg belangrijk wanneer je een eigen onderneming bent, dat je altijd gereedschap bij je hebt dat en compleet is maar ook schoon is zodat je goed jouw werk kan doen. Je wilt natuurlijk wel professioneel overkomen. Want je bent niet voor niets voor jezelf begonnen en wilt graag ook later nog een keer ingehuurd worden. Dan helpt het vaak wanneer je daarbij ook netjes werkt, jouw eigen materialen goed bij houdt en schoon houdt en zelf ook op het werk aan komt met kleding waar geen scheuren of grote gaten in zitten. Dat jouw kleding tijdens het werk kapot kunnen gaan, dat is helemaal te begrijpen. Maar wanneer je op die manier ook telkens met kapotte kleren aan komt, dan komt dat ook niet geheel professioneel over. En dat is uiteraard zonde. Want je wilt wel professioneel overkomen want je bent het waarschijnlijk wel gewoon. Dan is het wel belangrijk dat je ook zo overkomt uiteraard.

 

Misschien ook wel een paar machines

En hierbij hoef je niet aan hele hijskranen te denken. Maar hier kan je bijvoorbeeld wel aan een heftruck denken. Zo kan je wel gemakkelijk pallets met een zware lading erop verplaatsen op een aanhanger of gemakkelijk verplaatsen over een terrein. Met een palletwagen kan je gemakkelijk lege pallets verplaatsen. Maar wordt het allemaal iets zwaarder, moet je zelf ook met zwaarder geschut komen.

Taxi Utrecht

Een taxi pakken in coronatijd; het is mogelijk!

Het wereldwijd uitbreken van het coronavirus heeft grote gevolgen gehad. Niet alleen voor de gezondheid van vele mensen had dit consequenties; ook economisch moeten veel landen een pas op de plaats maken. Dit als gevolg van de noodzakelijke maatregelen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Een sector die behoorlijk te lijden heeft hieronder is de taxibranche. Er wordt immers minder gereisd en er is niet zo veel toerisme, dat leidt al tot heel wat minder taxiritjes. En ook het uitgaansleven is nu even niet wat het geweest is. Ook dat zien taxibedrijven terug in hun aantallen reserveringen. Halverwege 2020 is het gelukkig wel mogelijk een taxi te pakken. Belangrijkste verschil met ‘normaal’ is dat zowel de passagier als de chauffeur een mondkapje moet dragen. Verder zal de chauffeur na elke rit schoonmaakacties moeten verrichten en moet persoonlijk contact zo veel mogelijk vermeden worden. Dit geldt voor heel Nederland, dus een taxi in Utrecht werkt wat dat betreft hetzelfde als een taxi in Limburg.

Taxi Utrecht

Met de taxi naar het vliegveld? Zeker doen!

In het hoogseizoen van 2020 blijkt ook op vakantie gaan weer mogelijk. Zelfs met het vliegtuig zijn er weer mogelijkheden tot reizen. De vraag is dan natuurlijk nog wel hoe je op het vliegveld terechtkomt. Als je niet beschikt over een eigen auto, dan is het aan te raden je rit per taxi te doen. Dit is in deze tijden namelijk een heel wat veiliger en comfortabeler optie dan reizen per trein en per bus. In het openbaar vervoer kun je namelijk vele mensen tegenkomen waarvan je niet weet of ze besmet zijn en of ze wel zo voorzichtig handelen als dat jij zou wensen. Van een chauffeur van een goed taxibedrijf mag je aannemen dat deze fit is en veilig werkt. Een geslaagde vakantie komt hierdoor weer een stuk dichterbij!

Taxi Utrecht
Motor

Motors: welke factoren bepalen de premie?

Eindelijk is het zover: je hebt jouw nieuwe motor in ontvangst kunnen nemen. Een Honda, een Yamaha of toch iets heel anders. Er moet echter nog een ding gebeuren: het afsluiten van een verzekering. Hierbij wordt volgens vele, ingewikkelde formules een maandpremie berekend. Maar door welke factoren wordt deze bepaald? De specialisten van Direct Motor Verzekeren vertellen het je in deze blog.

Leeftijd

Om een motorverzekering te berekenen wordt er allereerst gekeken naar jouw leeftijd. De ervarenheid van een motorrijder wordt hier – gemakshalve – aan gekoppeld. Hoe jonger een bestuurder is, hoe groter de kans op een ongeluk of schade. Ben jij jonger dan 23 jaar? Dan zul je merken dat de premie voor jouw verzekering relatief hoog is.

Woonplaats

Van alle plekken waar jij het meest met jouw nieuwe motor komt, zal jouw woonplaats stipt op nummer een staan. Hiermee is dit ook gelijk het grootste risicogebied voor een ongeluk of schadegeval. Daarom bekijken verzekeraars hoe groot dat risico daar is. Woon je midden in een drukke stad? Dan is de kans op schade of diefstal groter dan wanneer je op het platteland woont.

Soort, type en bouwjaar

Ook de motor zelf bepaalt de maandpremie van jouw verzekering. Hoe jonger en duurder het model, hoe groter de kans op diefstal. Bij schade zijn ook de reparatiekosten vaak hoger. Een tweedehands motor zal dan ook minder premie kosten dan een gloednieuwe. Hierbij wordt vooral gekeken naar de cataloguswaarde van de motor. Dit wordt weer bepaald door het type en het bouwjaar.

Extra accessoires en slot

Laat je allerlei extra accessoires meeverzekeren, zoals een slot of navigatiesysteem? Dan stijgt de totale waarde van jouw motor en daarmee ook jouw premie. Denk daarom goed na over welke onderdelen je wel en welke niet laat meeverzekeren. Let wel: een goed slot kan er – bij sommige verzekeraars – ook voor zorgen dat jouw premie daalt. Jouw motor wordt daarmee namelijk minder gevoelig voor diefstal.

Schadevrije jaren

Heb jij je de afgelopen jaren als een uitmuntende motorbestuurder gedragen? En heb je hierbij geen schade gereden? Dan mag je daar ook zeker voor beloond worden. Dit vinden de verzekeraars ook. Daarom bouw je jaarlijks een schadevrij jaar op. Hoe meer je hier van hebt, hoe hoger jouw korting op de premie. Staat deze echter in de min? Dan betaal je meer.

De dekking

Tot slot bepaald de gekozen dekking hoeveel je uiteindelijk aan premie betaalt. Hierbij kun je kiezen uit:

  • WA
  • WA + Diefstal (= Beperkt Casco)
  • WA + Diefstal + Aanrijding (= All Risk)

Wat is logistiek en contractlogistiek?

Bij logistiek denkt u wellicht direct aan transport. Het draait bij logistiek om zoveel meer dan alleen transport. Bij transport draait het namelijk alleen om het verplaatsen van mensen of goederen van de ene naar de andere plek. Logistiek is een verzamelnaam voor het gehele logistieke proces van A tot Z. Hiermee wordt bedoeld; het organiseren, plannen, besturen en uitvoeren van een stroom aan goederen vanaf de eerste tot de laatste fase in het logistieke proces. 

Maar wat is dan nu contractlogistiek? Het woord zegt het eigenlijk zelf al. Logistiek, maar dan op contractbasis. Het wordt dus uitgevoerd door een opdrachtgever. Dit kan zowel gaan om transport, value added logistics of opslag. 

De logistieke ketting

Het hele traject dat doorlopen wordt, heet de supply chain, oftewel de logistieke ketting. Deze logistieke ketting bestaat uit verschillende fases; aanvoer, interne goederenstroom, voorraadbeheer en distributie. 

Aanvoer

Of het nu gaat om grondstoffen, producten of onderdelen, alles moet aangevoerd worden door de leverancier. Wanneer u nog niet over een leverancier beschikt, ga dan opzoek naar verschillende instanties die u kunnen helpen bij het vinden van een leverancier en het opstellen van een contract. Maak bij het opstellen van het contract goede afspraken over de prijzen en leveringsvoorwaarden.

Interne goederenstroom

Nadat de grondstoffen, producten of onderdelen zijn aangeleverd, kan het productieproces van start gaan. Gedurende het productieproces moet er ook een goederenstroom beheerd worden. Dit noemt men ook wel de interne goederenstroom. Belangrijk is structuur in uw voorraad. Houd daar rekening mee tijdens het beheer.

Voorraadbeheer

Voorraadbeheer, misschien makkelijker gezegd dan gedaan. Ook het voorraadbeheer is onderdeel van het gehele logistieke proces. Hierbij hoort ook het magazijn. Zorg ervoor dat uw voorraad groot genoeg is om de vraag van uw klanten te voorzien. Maar zorg tegelijkertijd voor zo laag mogelijke kosten. Denk na over producten die te allen tijde aanwezig moeten zijn in uw voorraad. Ook goed om rekening mee te houden, zijn de producten die bijvoorbeeld een lagere prioriteit hebben dan andere producten. 

Distributie

De laatste stap uit de logistieke keten bestaat uit de distributie fase. Dit is het pad dat wordt afgelegd wanneer het eindproduct het magazijn verlaat naar de consument. Niet te vergeten, tevens net zo belangrijk, het klaarmaken van de verzending en het verzamelen van de orders is ook een onderdeel distributie. 

Haal je nieuwe auto uit Italië

Voordelen van een auto importeren
Misschien bent u verleid tot een schitterende auto, die niet in Nederland verkrijgbaar is of heeft u voor een lage prijs iets gevonden wat de moeite waard is. Het importeren van een auto uit Italië kan u veel voordelen bieden. Wellicht wilt u een goedkope auto naar Nederland halen om verder op te knappen tot een pareltje. Het is allemaal mogelijk, wanneer u een auto uit het buitenland haalt.

Mogelijkheden
Een auto importeren is een complex proces. Zeker wanneer je geen ervaring hiermee hebt, komt er het nodige bij kijken. Je kunt een buitenlandse auto zoeken via een gespecialiseerd bedrijf. Dat scheelt in het administratieve proces, maar brengt wel extra kosten met zich mee. Een andere mogelijkheid is om een auto, die je zelf aankoopt in het buitenland te importeren. Dit kun je zelf verzorgen of ook via een bedrijf laten verlopen. Een auto importeren naar Italië kan op deze manier.

Populaire landen voor het importeren van een auto
De meeste auto’s worden door Nederlandse particulieren geïmporteerd vanuit Duitsland. Ook België, Amerika, Zweden en Denemarken zijn populaire landen om een auto vandaan te halen. De import van een auto naar Nederland verloopt op hoofdlijnen hetzelfde bij de verschillende landen.

Hoe gaat het proces van importeren in zijn werk?
Als eerste stap is het van belang een auto goed te laten keuren in het land van herkomst. Het importeren van een auto is een kostbaar en complex proces. Het is zonde om een auto naar Nederland te halen, die kwalitatief niet is wat het lijkt. Om een Nederlands kenteken aan te vragen, is een keuringsbewijs nodig. Hiervoor moet een afspraak gemaakt worden bij de RDW. De volgende stap is het betalen van de belasting voor het invoeren van een personenauto. Dit kan verschillen per voertuig. Er zijn gespecialiseerde bedrijven die u goed kunnen ondersteunen bij de invoer van uw nieuwe auto.

Bron: https://easyimport.nl/motor-importeren/

taxi prijs berekenen

Taxirit bestellen? Vooraf de prijs berekenen is mogelijk

Dat een taxirit niet de meest goedkope manier is om van a naar b te reizen, dat weet iedereen wel. Soms ontkom je er echter niet aan en heb je plotseling zo snel mogelijk een taxi nodig. Wanneer er geen bussen meer rijden bijvoorbeeld, of wanneer je met spoed naar het ziekenhuis moet. In deze situaties kijk je niet echt meer naar de kosten; je hebt de taxi dan simpelweg snel nodig. Maar als je een taxirit wenst te bestellen op een vooraf bepaalde datum en tijd, dan kun je natuurlijk wel wat vooronderzoek doen. Bijvoorbeeld door de taxi prijs te berekenen. Nu is het wel zo dat niet alle taxibedrijven hier even transparant mee zijn. Wanneer je waarde hecht aan openheid, zoek dan een taxibedrijf met een sterke prijsberekeningsmodule op hun website. Wees je er verder wel alvast van bewust dat een taxirit altijd uit meerdere factoren is opgebouwd. Zo is er altijd sprake van een starttarief en een kilometertarief. Eventueel worden daar dan nog tarieven voor wachten, voor de ritduur en voor extra diensten aan toegevoegd. Deze extra diensten kunnen bestaan uit het dragen van bagage en het meelopen naar binnen, bijvoorbeeld een luchthaven of een ziekenhuis in. 

taxi prijs berekenen

Een taxi nemen in het coronatijdperk

Zolang de pandemie niet voorbij is zal een taxirit niet helemaal hetzelfde verlopen als je voorheen gewend was. De extra diensten waar we het hierboven al over hadden, daar is nu normaliter geen sprake van. Vanwege de hygiëne wordt van je verwacht dat je zelf je bagage draagt en in de kofferbak doet. Ook dien je eigenhandig deuren te openen en te sluiten. Verder dienen zowel de chauffeur als de passagiers tot nader order een (niet-medisch) mondkapje te dragen tijdens de rit.

taxi prijs berekenen

Waar kan ik mijn sloopauto kwijt?

Er kunnen verschillende redenen zijn waardoor een auto total loss verklaard kan worden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de auto niet meer kan rijden en ook niet meer gerepareerd kan worden. De auto is dan total loss, maar het kan ook zijn dat de auto total loss verklaard gaat worden om een andere reden. Namelijk omdat de auto repareren vaak een stuk duurder uitvalt dan de auto nog waard is. De auto wordt dan ook total loss verklaard.

Wat kun je nog doen met een sloopauto?


Er zijn verschillende dingen die je nog kunt doen met een sloopauto. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de onderdelen van de auto te verkopen. Het kan namelijk zijn dat iemand precies een onderdeel nodig heeft van de auto die jij probeert te verkopen. Het kan ook zijn dat een particulier iemand de kapotte auto toevallig wil kopen en ook op die manier kun je dus van de auto afkomen. Toch zitten er wel een aantal nadelen aan deze manier. Er moet namelijk maar net iemand zijn die de auto van je wil overnemen. Ook wanneer je alleen de onderdelen wil verkopen. Wanneer niet alles gekocht wordt, zit je alsnog met de rest van de onderdelen.

Wat is een andere manier om sloopauto verkopen Den Haag


Gelukkig is er nog een andere manier om een sloopauto verkopen Den Haag. Namelijk door een bedrijf in te schakelen wat er speciaal voor is om sloopauto’s over te kopen. Hier zitten ook een aantal voordelen aan. Allereerst weet je zeker dat de gehele auto ineens gekocht wordt. Je hoort welke prijs je kan krijgen voor de auto en kan hier dus mee akkoord gaan of niet. Dan komt er ook nog eens het voordeel bij dat de kapotte auto thuis opgehaald wordt.

Op zoek naar een sloopauto Den Haag, klik dan hier